четвер, 14 травня 2020 р.

ПІДГОТОВКА ДО ЗНО.

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ЗДАЧІ ЗНО - ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ

Задовго до ЗНО

 Спочатку підготуй місце для занять! Забери зі столу усі зайві
предмети, зручно розклади свої зошити, підручники, ручки тощо.
 Склади план своєї роботи!
 Починай із найважчого, але посильного! Зовнішнє незалежне
тестування вимагає від здобувача освіти вміння планувати самостійну роботу.
Тому в процесі самостійної підготовки до ЗНО краще всю інформацію, яку
необхідно засвоїти, поділити на частини і визначити їх пріоритетність. В першу
чергу варто вивчати найскладніші розділи, щоб вистачило часу на їх повторення.
 Змінюй заняття із відпочинком! Працювати необхідно в сприятливій
для навчання обстановці до тих пір, поки відчуваєте, що засвоюєте матеріал. Як
тільки рівень сприйняття інформації знизився, варто відволіктися від підготовки
до ЗНО на 20 хвилин. Не забувай у час відпочинку робити зарядку, займатися
спортом, робити короткі прогулянки, допомагати батькам, тобто повністю
відволікатися від навчання на короткий час.
 Тренуйся! Під час самостійної підготовки до ЗНО краще виконувати
побільше різних тестових завдань. Їх можна знайти на сайтах регіональних
центрів оцінювання якості освіти і ВНЗ України, на спеціалізованих web-
порталах. Не можна навчитись добре вирішувати тести, не виконуючи їх самих,
заміняючи цю практику іншими видами контролю і самоконтролю. Ці
тренування не тільки призводять до знайомства з типовими конструкціями

тестових завдань, а й дають тобі інший досвід - самоспостереження й
оптимальної саморегуляції під час тестування.
 Поспішай! Виконуючи тестові завдання, контролюй, скільки часу у тебе
займає пошук відповідей. Тренуйся із секундоміром у руці. Порівнюй час,
потрібний для виконання тестів. Обмеж його. Без подібних обмежень, що
змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації змагальної
ситуації неможливо змоделювати той стрес (напругу), що викликає будь-яке
тестування.
 Випробовуй! У тренуваннях застосовуй правильну тактику, тобто
додержуйся усіх рекомендацій, як правильно вирішувати окреме завдання чи
тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію,
а треба відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст відповідей
прояснить вам, що саме є необхідним в інструкції до даного завдання. Це
конкретний приклад тактики, яку треба випробувати. Її можна освоїти й
ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні.
 Вгадуй! Якщо ти впевнений у виборі, але інтуїтивно можеш віддати
перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти. Така довіра,
як правило, призводить до приросту балів.
 Пропускай! Треба навчитися пропускати важкі чи незрозумілі завдання.
Пам’ятай: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ти обов’язково
впораєшся. Просто нерозумно не дібрати балів тільки тому, що ти застряг на тих
завданнях, навчальний матеріал яких тобі невідомий. Звичайно така тактика
може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест побудований за принципом
«сходів» і починається з легких запитань, то не варто пропускати всі перші
завдання.
 Виключай! Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати
відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять.
Метод виключення дозволяє концентрувати увагу всього на одній-двох ознаках
(а це легше), а не відразу на п’ятьох-сімох (що набагато складніше).
 Скорочуй вибір! Якщо кілька відповідей (1-2) із чотирьох чи п’яти
варіантів здається тобі зовсім невідповідними, а інші - підходящими з рівною
ймовірністю, то в цьому випадку правильніше буде не пропускати це завдання,
намагатись вибрати відповідь з інших просто навмання. Шляхом такої тактики
ти отримаєш більше балів. Це - теорія ймовірності. Адже «негативне знання»
(про те, яка відповідь свідомо не годиться) - це теж знання, і нерозумно
відмовлятися від його використання.
 Думай тільки про поточне завдання! Коли ти бачиш завдання
(питання), забудь все, що було в попередньому: як правило, завдання в тестах не
пов’язані одне з одним, тому знання, які ти застосував в одному (вже

вирішеному тобою), як правило не допомагають, а тільки заважають
сконцентруватись і правильно вирішити інше завдання.
 Читай завдання до кінця! Поспіх не повинен призводити до того, що ти
будеш намагатись зрозуміти умову завдання з «першими словами» й добудувати
кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших
питаннях.
 Заплануй два кола! Сплануй середній час на кожне завдання таким
чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) сеансу пройти всі завдання «за
першим колом». Тоді ти встигнеш набрати максимум балів на легких для вас
«своїх» завданнях, а потім зможете подумати й добрати щось на важких, які тобі
спочатку довелося пропустити. (Подібний рецепт, на жаль не годиться для
комп’ютерних тестів, які часто не дозволяють повертатись до попередніх
завдань далі, ніж на один крок).

День перед здачею ЗНО.

Багато хто вважає, що щоб повністю підготуватися до іспитів бракує
одного дня. Це неправильно. Тому напередодні ЗНО не варто себе
перевантажувати, постійно тренуючись в складанні тестів, знову й знову
вивчаючи власні нотатки або підручники.
Навпаки, НЕОБХІДНО:
• виспатися, щоб встати в доброму гуморі, бадьорим, готовим до великих
звершень;
• підготуватися психологічно, налаштуватися лише на позитив. Для цього
можна роздрукувати власний сертифікат, у якому варто проставити по вибраним
для тестування предметам максимальну кількість балів. Буде добре, якщо такий
сертифікат буде постійно перед очима;
• закохатися у вибраний для ЗНО предмет, відчути, що він вартий
захоплення, інтересу. У своє захоплення слід дійсно повірити;
• пам’ятати, що думки матеріалізуються, тому не слід сумніватися у своїх
знаннях. Краще думати про можливості, які відкриваються після складання ЗНО:
про нових друзів, про омріяну професію, про переваги студентського життя;
• просто повторити вивчений матеріал, щоб впевнено почуватися

Немає коментарів:

Дописати коментар

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ 09.02.2022.

  Дистанційне   навчання     09.02.2022. 1курс 16 група(хімія) УРОК№37 Тема уроку: Контрольна   робота . «Оксигеновмісні сполуки». ...