Дистанційне навчання. (23.03.2020.)
23.03. 2 курс ,18 група.
Тема уроку: Профілактика інфекцій та інвазій.
Д.З. Опрацювати ст.84 -88.
Література : Задорожний К.М. Біологія і екологія( рівень стандарту) :підручник для 11класу.
Закладів загальної середньої освіти . К.Задорожний. – Харків: Видавництво
«Ранок»,2019.- 208с.: іл.
23.03. 2 курс ,17група. Тема уроку: Біорізноманіття та його збереження.
Д.З. Опрацювати ст. 146-150.
Література: Задорожний К. М. Біологія і екологія(рівень стандарту)
Підручник для 11класу. Закладів загальної середньої освіти. К.Задорожний.
-Харків:Видавництво «Ранок», 2019.-208с.іл.
23.03. 1 курс ,1група. Контрольна робота з теми:Спадковість і мінливість.
Тестові завдання. Роботи надіслати до 25.03. на пошту: larusachokan@gmail.com або на viber 0950324355.
Бажаю успіху та здоров’я .
Контрольна робота:
ТЕСТ
ЗАКОНОМІРНОСТІ СПАДКОВОСТІ
1. Укажіть,
яка схема відповідає комплементарній взаємодії генів:
2. У мухи
дрозофіли диплоїдний набір хромосом дорівнює восьми, а груп зчеплених генів —
А дві;
В чотири;
Б вісім;
Г дванадцять.
3. Гени,
що спричиняють гемофілію і дальтонізм у людини:
А зчеплені з
Х-хромосомою;
В зчеплені з
однією з аутосом;
Б зчеплені
з Y-хромосомою;
Г містяться в
цитоплазмі яйцеклітини.
4. Укажіть,
яка схема відповідає епістатичній взаємодії генів:
5. При
моногібридному схрещуванні гетерозиготних особин утворюється типів гамет:
А
один;
Б два;
В
три;
Г чотири.
6. Укажіть,
що є причиною множинного алелізму:
А
модифікаційна мінливість ознаки;
Б
перекомбінація генів;
В
багатократні й різноспрямовані мутації гена;
Г випадкові
та неспрямовані мутації гена.
7. Укажіть,
що означає термін «множинний алелізм»:
А наявність у генофонді популяції (виду) багатьох варіантів (алелей) одного
і того ж гена, які відповідають за розвиток різних варіантів ознаки;
Б наявність у генотипі організму багатьох генів, які відповідають за
розвиток даної ознаки;
В наявність у клітинах організму більше двох варіантів (алелей) одного
гена;
Г наявність в
генотипі різних ознак, за які відповідають різні гени.
8. Укажіть
кількість хромосом у каріотипі людини:
А
25;
Б 69;
В
46;
Г 92.
9. Укажіть
особину, гетерозиготну за одним алелем гена і гомозиготну за іншим:
A aabb;
Б АаВВ;
В
ААВВ;
Г АаВb.
10. Укажіть,
які властивості ДНК забезпечують стабільність структури гена як одиниці
спадковості в ряді поколінь:
А здатність
до денатурації;
Б здатність
до заміни азотистих
основ;
В здатність
до сплайсингу;
Г здатність
до редуплікації (реплікації).
11. Організм,
гомозиготний за однією парою ознак, при дигібридному схрещуванні утворює типів
гамет (успадкування незалежне):
А
один;
Б три;
В
два;
Г чотири.
12. Укажіть,
що таке алелі:
А однакові
варіанти одного й того ж гена, які займають різні локуси в різних хромосомах;
Б гени, що контролюють
вияв варіантів різних ознак;
В різні
варіанти одного і того ж гена, які займають один і той же локус у гомологічних
хромосомах і визначають можливість розвитку різних варіантів однієї й тієї ж
ознаки;
Г пара генів,
яка обумовлює розвиток однієї і тієї ж ознаки в генотипі.
13. Укажіть,
які механізми забезпечують збереження постійного каріотипу в ряді поколінь
клітин:
А
мейоз;
Б амітоз;
В
мітоз;
Г
партеногенез.
14. Укажіть
кількість альтернативних ознак, які враховують при моногібридному схрещуванні:
А
одна;
Б три;
В
дві;
Г чотири.
15. Позначте, яка схема відповідає
модифікуючій дії генів:
Б ген —
фермент — ознака;
Г ознака —
ген — фермент.
16. Позначте,
які механізми забезпечують збереження постійного каріотипу в ряді поколінь
організмів під час статевого розмноження:
А
мітоз;
Б індуковані
мутації;
В кросинговер;
Г мейоз і
запліднення.
17. За
неповного домінування гетерозиготи мають фенотип, що відповідає ознаці:
А
домінантній;
Б проміжній;
В
рецесивній;
Г дикого
предка.
18. Укажіть,
які ознаки називають спадковими:
А ознаки, які
є результатом дії і взаємодії генів;
Б ознаки, які
є як у батьків, так і в нащадків;
В ознаки, які
виявляються спонтанно в окремих організмів;
Г ознаки, які
є в нащадків, але не завжди наявні в їхніх батьків.
19. За
моногібридного схрещування гетерозигот з неповним домінуванням розщеплення
ознак за фенотипом становитиме:
А 1
:2:1;
Б 2:1;
В
3:1;
Г 1:3.
20. Гетерозиготні
особини при аналізуючому схрещуванні дають розщеплення за фенотипом:
А
1:1;
Б 1:3;
В
1:2:1;
Г 3:1.
21. Позначте,
яка схема відповідає полімерній взаємодії генів:
22. Позначте,
які властивості молекули ДНК забезпечують мутабільність гена:
А здатність
до зміни структури ДНК в ході редуплікації та в результаті помилок репарації;
Б здатність
до абсолютно точного відтворення структури ДНК у ході редуплікації;
В здатність до
сплайсингу;
Г здатність
до денатурації.
23. Каріотип
— це сукупність:
А усіх
нуклеїнових кислот в організмі;
Б усіх ознак
і властивостей організму;
В хромосом,
які є основними носіями спадкової інформації;
Г ДНК і РНК
мітохондрій.
24. Укажіть,
як називають загальний склад генів популяції;
А
каріотип;
Б генотип;
В
фенотип;
Г генофонд.
25. Унаслідок
схрещування чорної короткошерстої морської свинки з коричневою довгошерстою в
першому поколінні отримали чорних короткошерстих свинок. Встановіть тип
схрещування:
А
моногібридне;
Б полігенне;
В
дигібридне;
Г соматичне.
26. Укажіть,
які цитологічні механізми спадкування генів лежать в основі статевого розмноження:
А процеси
спорогенезу й партеногенезу;
Б процеси
мітозу;
В процеси
дробіння і гаструляці
Г процеси
мейозу і запліднення.
27. Укажіть,
що є необхідною умовою для формування гаплоїдного набору хромосом у гаметах:
А кон’югація
гомологічних хромосом;
Б денатурація
ДНК у хромосомах;
В кросинговер
між гомологами;
Г ренатурація
ДНК у хромосомах.
28. Укажіть,
які цитологічні механізми спадкування генів лежать в основі безстатевого
розмноження:
А процеси
гаметогенезу;
Б процеси
мейозу;
В процеси
мітозу;
Г процеси
амітозу й партеногенезу.
29. Позначте,
який компонент спадкової інформації визначає спадкування в потомстві основних
видових особливостей:
А фенотипний
— фенотип;
Б ядерний —
генотип;
В сукупність
генотипу й
фенотипу;
Г
цитоплазматичний — плазмон.
23.03. 2 курс ,18 група.
Тема уроку: Профілактика інфекцій та інвазій.
Д.З. Опрацювати ст.84 -88.
Література : Задорожний К.М. Біологія і екологія( рівень стандарту) :підручник для 11класу.
Закладів загальної середньої освіти . К.Задорожний. – Харків: Видавництво
«Ранок»,2019.- 208с.: іл.
23.03. 2 курс ,17група. Тема уроку: Біорізноманіття та його збереження.
Д.З. Опрацювати ст. 146-150.
Література: Задорожний К. М. Біологія і екологія(рівень стандарту)
Підручник для 11класу. Закладів загальної середньої освіти. К.Задорожний.
-Харків:Видавництво «Ранок», 2019.-208с.іл.
23.03. 1 курс ,1група. Контрольна робота з теми:Спадковість і мінливість.
Тестові завдання. Роботи надіслати до 25.03. на пошту: larusachokan@gmail.com або на viber 0950324355.
Бажаю успіху та здоров’я .
Контрольна робота:
ТЕСТ
ЗАКОНОМІРНОСТІ СПАДКОВОСТІ
1. Укажіть,
яка схема відповідає комплементарній взаємодії генів:
2. У мухи
дрозофіли диплоїдний набір хромосом дорівнює восьми, а груп зчеплених генів —
А дві;
В чотири;
Б вісім;
Г дванадцять.
3. Гени,
що спричиняють гемофілію і дальтонізм у людини:
А зчеплені з
Х-хромосомою;
В зчеплені з
однією з аутосом;
Б зчеплені
з Y-хромосомою;
Г містяться в
цитоплазмі яйцеклітини.
4. Укажіть,
яка схема відповідає епістатичній взаємодії генів:
5. При
моногібридному схрещуванні гетерозиготних особин утворюється типів гамет:
А
один;
Б два;
В
три;
Г чотири.
6. Укажіть,
що є причиною множинного алелізму:
А
модифікаційна мінливість ознаки;
Б
перекомбінація генів;
В
багатократні й різноспрямовані мутації гена;
Г випадкові
та неспрямовані мутації гена.
7. Укажіть,
що означає термін «множинний алелізм»:
А наявність у генофонді популяції (виду) багатьох варіантів (алелей) одного
і того ж гена, які відповідають за розвиток різних варіантів ознаки;
Б наявність у генотипі організму багатьох генів, які відповідають за
розвиток даної ознаки;
В наявність у клітинах організму більше двох варіантів (алелей) одного
гена;
Г наявність в
генотипі різних ознак, за які відповідають різні гени.
8. Укажіть
кількість хромосом у каріотипі людини:
А
25;
Б 69;
В
46;
Г 92.
9. Укажіть
особину, гетерозиготну за одним алелем гена і гомозиготну за іншим:
A aabb;
Б АаВВ;
В
ААВВ;
Г АаВb.
10. Укажіть,
які властивості ДНК забезпечують стабільність структури гена як одиниці
спадковості в ряді поколінь:
А здатність
до денатурації;
Б здатність
до заміни азотистих
основ;
В здатність
до сплайсингу;
Г здатність
до редуплікації (реплікації).
11. Організм,
гомозиготний за однією парою ознак, при дигібридному схрещуванні утворює типів
гамет (успадкування незалежне):
А
один;
Б три;
В
два;
Г чотири.
12. Укажіть,
що таке алелі:
А однакові
варіанти одного й того ж гена, які займають різні локуси в різних хромосомах;
Б гени, що контролюють
вияв варіантів різних ознак;
В різні
варіанти одного і того ж гена, які займають один і той же локус у гомологічних
хромосомах і визначають можливість розвитку різних варіантів однієї й тієї ж
ознаки;
Г пара генів,
яка обумовлює розвиток однієї і тієї ж ознаки в генотипі.
13. Укажіть,
які механізми забезпечують збереження постійного каріотипу в ряді поколінь
клітин:
А
мейоз;
Б амітоз;
В
мітоз;
Г
партеногенез.
14. Укажіть
кількість альтернативних ознак, які враховують при моногібридному схрещуванні:
А
одна;
Б три;
В
дві;
Г чотири.
15. Позначте, яка схема відповідає
модифікуючій дії генів:
Б ген —
фермент — ознака;
Г ознака —
ген — фермент.
16. Позначте,
які механізми забезпечують збереження постійного каріотипу в ряді поколінь
організмів під час статевого розмноження:
А
мітоз;
Б індуковані
мутації;
В кросинговер;
Г мейоз і
запліднення.
17. За
неповного домінування гетерозиготи мають фенотип, що відповідає ознаці:
А
домінантній;
Б проміжній;
В
рецесивній;
Г дикого
предка.
18. Укажіть,
які ознаки називають спадковими:
А ознаки, які
є результатом дії і взаємодії генів;
Б ознаки, які
є як у батьків, так і в нащадків;
В ознаки, які
виявляються спонтанно в окремих організмів;
Г ознаки, які
є в нащадків, але не завжди наявні в їхніх батьків.
19. За
моногібридного схрещування гетерозигот з неповним домінуванням розщеплення
ознак за фенотипом становитиме:
А 1
:2:1;
Б 2:1;
В
3:1;
Г 1:3.
20. Гетерозиготні
особини при аналізуючому схрещуванні дають розщеплення за фенотипом:
А
1:1;
Б 1:3;
В
1:2:1;
Г 3:1.
21. Позначте,
яка схема відповідає полімерній взаємодії генів:
22. Позначте,
які властивості молекули ДНК забезпечують мутабільність гена:
А здатність
до зміни структури ДНК в ході редуплікації та в результаті помилок репарації;
Б здатність
до абсолютно точного відтворення структури ДНК у ході редуплікації;
В здатність до
сплайсингу;
Г здатність
до денатурації.
23. Каріотип
— це сукупність:
А усіх
нуклеїнових кислот в організмі;
Б усіх ознак
і властивостей організму;
В хромосом,
які є основними носіями спадкової інформації;
Г ДНК і РНК
мітохондрій.
24. Укажіть,
як називають загальний склад генів популяції;
А
каріотип;
Б генотип;
В
фенотип;
Г генофонд.
25. Унаслідок
схрещування чорної короткошерстої морської свинки з коричневою довгошерстою в
першому поколінні отримали чорних короткошерстих свинок. Встановіть тип
схрещування:
А
моногібридне;
Б полігенне;
В
дигібридне;
Г соматичне.
26. Укажіть,
які цитологічні механізми спадкування генів лежать в основі статевого розмноження:
А процеси
спорогенезу й партеногенезу;
Б процеси
мітозу;
В процеси
дробіння і гаструляці
Г процеси
мейозу і запліднення.
27. Укажіть,
що є необхідною умовою для формування гаплоїдного набору хромосом у гаметах:
А кон’югація
гомологічних хромосом;
Б денатурація
ДНК у хромосомах;
В кросинговер
між гомологами;
Г ренатурація
ДНК у хромосомах.
28. Укажіть,
які цитологічні механізми спадкування генів лежать в основі безстатевого
розмноження:
А процеси
гаметогенезу;
Б процеси
мейозу;
В процеси
мітозу;
Г процеси
амітозу й партеногенезу.
29. Позначте,
який компонент спадкової інформації визначає спадкування в потомстві основних
видових особливостей:
А фенотипний
— фенотип;
Б ядерний —
генотип;
В сукупність
генотипу й
фенотипу;
Г
цитоплазматичний — плазмон.
Немає коментарів:
Дописати коментар